Rotary bruger nyeste event-teknologi

Tikiøb Event afvikler Cloud Challenge til Rotary teambuilding arrangement.

Vi har netop afviklet teambuilding for Hadsten Rotary Klub. Klubben mødes en gang om ugen til netværk, vidensdeling og inspiration. Vi var med til et sådant møde og vores opgave var at udfordre medlemmer i deres paratviden generelt og i særdeleshed om Rotary og Favrskov Kommunes lokalområde. Samtidig var det også vigtigt at fællesskab omkring opgaveløsningerne var i fokus.

Derfor valgte vi at anvende vores event produkt Cloud Challenge, som er et virtuelt orienteringsløb, hvor deltagerne skal løse en række opgaver som vi har placeret på en server i ”skyen”. Aktiviteten er drevet af vores app der er udviklet specifikt til aktiviteten. Deltagerne kan se de opgaver de skal løse som ikoner på en tablet. En tablet vi har udleveret til dem. Via GPS-teknologi navigerer grupperne frem til opgaverne der udløses når GPSen registreres inden for en foruddefineret radius.

Alle kan være med.

En af de helt stærke sider ved Cloud Challenge produktet er stor fleksibilitet i opgaverne. Det er således muligt at implementere konkrete spørgsmål og opgaver der tager udgangspunkt i deltagernes univers. Det kan være faglige spørgsmål eller test af netop gennemgået indhold. Største delen af opgaverne er normalvis dog skabt af os for at tilsikre et bredt og underholdende aktivitetsniveau.

Tema og Univers

Cloud Challenge er også ideel til at sætte en konkret scene for selve aktiviteten. Vi tilpasser og bruger kreativiteten. Udgangspunktet kan f.eks. være historiske Aarhus eller et mysterium om forsvundne kulturskatte. Kun fantasien sætter grænserne. Cloud Challenge kan afvikles til fods, på cykel eller i bil. Ja teknisk set fungere teknologien også i et fly eller en bus, hvor appen finder sin berettigelse som et informations- eller quizværktøj.

Escape-Game

En meget populær tilpasning af produktet er vores Escape-Game. Her skaber vi igen et virtuelt område som deltagerne skal forsøge at komme ud af, ved at løse opgaver og gåder.

Land og by

Vi kan sætte Cloud Challenge op globalt og det fungerer på landet og i byen. Aktiviteten afvikles optimalt med 5 deltagere på hvert hold og der er teknisk set ikke noget loft for antal deltagere.

Perfekt pauseaktivitet

Tikiøb Event anbefaler at afsætte minimum 90 minutter til Cloud Challenge. Dertil også lidt tid til præsentation af aktiviteten og efterfølgende præmieoverrækkelse og resultatformidling. Mange af vores brugere anvender aktiviteten i forbindelse med kursus og konferenceforløb. Her er Cloud Challenge oplagt som en pauseaktivitet alle kan deltage i.

For dig og dine kollegaer

Har du lyst til at prøve Cloud Challenge næste gang den står på arrangement for kunde eller medarbejdergruppen er du velkommen til at ringe eller skrive til os. Så kommer vi gerne med et bud på en løsning der passer præcist til dig event. Kontant os på 87 610 620 eller skriv direkte til event-arkitekt Jesper Tikiøb på jesper@tikioeb-event.dk 

Du kan også læse mere om mulighederne her.

De bruger Cloud Challenge

Her er en lille buket af kundeeksempler der bruger vores løsning.

TDC Erhverv, NetDesign, Optimate, Aarhus Universitet, Salling Group, Boyum IT, Frode Laursen, European Sperm Bank, Dansk Ingeniør Service.

Vi formidler gerne en kontakt til en direkte reference.

Oplevelser og fællesskab – velkommen hos Tikiøb Event.