Vælg dit eventbureau nu!
Det er november og minderne om en fantastisk sensommer har fortsat godt tav i os alle. Overskægget gror i den gode sags tjeneste og om lidt tændes julelysene rundt omkring. De mange firmajulefrokoster afvikles med blandet indhold rundt omkring på de danske virksomheder.
Læs også artiklen ”Event til Jul – spild af penge?”
Derfor kan det, midt i julesilden, være svært at rette fokus frem mod det nye år, når det kommer til planlægning af events, seminarer og afdelingsarrangementer. Virksomhederne har for længst lagt budgetter og produktrelaterede planer for det kommende år. Men det er min erfaring, at det kun er de færreste der har gjort sig reelle tanker om hvordan de skal gribe næste års kundeevents og medarbejderarrangementer an.
Eventbureau sætter processen i gang.
Det er derfor min klare anbefaling også at få tænkt disse event-tanker og planer godt igennem allerede nu. Brug eventuelt et professionelt eventbureau til skubbe til processen og få nye ideer og tanker på banen.
Historisk set har der desværre været en tilbøjelighed til, at netop årets firmafest eller julefrokost håndteres med venstre hånd i sidste øjeblik af en direktionssekretær eller marketingkoordinator. Og hvorfor sker det så i sidste øjeblik – jeg tror det skyldes at når opgaven håndteres internt, så sker det mellem den enkelte medarbejders daglige gerninger. Derfor kan det blive svært at nå det hele og det vil gå ud over den seriøse tilrettelæggelse. Det kan også nemt komme til at tage en intern medarbejder forholdsvis for lang tid at få firmafesten på plads, da det jo ikke er medarbejderens kompetencefelt i hverdagen.
Brug professionelle – det lønner sig.
Derfor er opfordringen: brug fagfolk præcis som når der skal skiftes et vandrør nede på lageret. Vi er i eventbranchen trænede i at løse opgaverne hurtigt og præcist, ligesom vi straks finder ind til det centrale. Ved at komme i gang med tilrettelæggelsen af næste år firmaevents allerede nu, sikre du også en forsvarlig økonomi i projekterne. Alle muligheder er åbne, der er fortsat plads de fleste steder, særlige aktiviteter og personligheder er heller ikke booket op endnu. Det betyder stort råderum, meget at vælge imellem og som oftest også gode priser. Jo tættere vi kommer på selve den planlagte afviklingsdato, jo sværere bliver det af få præcis den eventløsning man søger.
Du bestemmer – masser at vælge imellem.
God tid betyder også masser af luft til udvikling og idé generering sammen med det valgte eventbureau. Stil krav som kunde og forvent unikke løsninger og gode priser. Det kan betale sig at bruge et eventbureau. Så slipper du for alle de indledende øvelser og når hurtigt frem til alt det sjove, nemlig at skulle tage stilling til en række gode og ny-tænkte oplæg. Ta´ virksomhedens events og arrangementer dybt seriøst. Det lønner sig både i forhold til de direkte omkostninger med også i forhold til det HR mæssige udbytte. Brug arrangementerne aktiv som en brik i den moderne virksomhed. Forlang at få et fornuftigt udbytte ud af de mange penge der bruges på møder, events, receptioner og arrangementer.
Her på sitet kan du læse mere om hvad jeg kan tilbyde i forhold til næste års kunde- og medarbejderarrangementer.
Jesper Tikiøb, november 2013