Produktevent: Arriva Cykeltjek
Tikiøb Event står tidligt op i disse dage. I samarbejde med Arriva Tog afvikler vi kampagnen Arriva Cykeltjek.
Rejsende til og fra stationerne i Herning, Viborg, Ry og Silkeborg vil i løbet af ugen få tilbudt et ganske gratis eftersyn af deres cykel. Servicen bliver udført mens de er af sted med toget på job eller i skole. Jan Lindberg fra Lindberg Sport er med hele vejen og er en god sikkerhed for at alle cyklerne bliver tjekket grundigt igennem.
Arriva Cykeltjek er det vi kalder en produktevent og dermed også en fin case på, hvorledes Tikiøb Event samarbejder med Arriva for på en målrettet måde at møde passagerene i øjenhøjde. Vi skaber en uventet og positiv oplevelse for målgruppen. En oplevelse som de efterfølgende kun kan koble og mindes med tankerne på afsenderen. I dette tilfælde Arriva.
Et råd herfra er klart at forsøge at tænke utraditionelt når du skal i kontakt med din målgruppe. Skabe fokus på løsninger der udvider en unik relation mellem dig og dine kunder. Ofte er vi tilbøjelige til at påvirke vores kunder via de traditionelle løsninger men vi er overbevidste om at forbrugerne stort set er ved at være immune over for den traditionelle reklame påvirkning. Det ses blandt andet i visse brancher i form af et fald i køb/salg af traditionelle bannerreklamer til internettet. Jeg har f.eks. selv svært ved at huske hvilke bannere jeg så på mit fortrukne nyhedssite i går aftes – oplever du også det? Eller kan du nemt huske de webbannere du browsede forbi i går?
Der i mod er jeg ikke i tvivl om at alle de kunder vi kommer i kontakt med gennem Arriva Cykeltjek sagtens kan huske vores dialog, sådan en tidelig morgenstund på en tilfældig Arriva station i det jyske. Der ud over tror jeg også at mange vil fortælle om den helt anderledes oplevelse til kollegaer og familie. ”Arriva udførte gratis cykeltjek på min cykel mens jeg var på job i dag – super sjov og god tanke” Så begynder marketing og branding jo at give mening. Hvornår har du sidst fortalt din familie om et webbanner eller en avisannonce? Nej fremadrettet, uagtet at markedet er stort, så tror jeg mere og mere på den individuelle kontakt, da vores samfund drejer over i en mere individuel tilværelse med masser af fart på og med en konstant påvirkning af forbrugeren. Vi bliver mætte og trætte af påvirkningen og til sidst bider den ikke fast længere. Så derfor handler det om at komme ud at møde kunderne/forbrugerne i øjenhøjde, skabe fælles oplevelser med dem og bliv husket. Det kalder vi oplevelser i det offentlige rum. Produktevents.
Herfra giver vi gerne et bud på en anderledes backup kampagne der på en utraditionel måde kan være med til at sikre dig den direkte dialog samt understøtte eksisterende kampagner.
Jesper Tikiøb