Motionscykling: kundeevent på den store klinge

Tourmalet, netværk og ondt i benene

I baghjulet på de store cykelhelte
Den franske del af Pyrenæerne dannede i september måned den spektakulære rammen for en netværksevent for dansk medievirksomhed – jeg kalder det kundevent. Tikiøb Event havde fået til opgave at tilrettelægge og afvikle et netværksforløb, hvor cykling var omdrejningspunktet. Flere og flere motionscykler og hver dag kommer der flere til. Derfor vælger mange virksomheder i dag også at anvende cyklingen som den uformelle sokkel, når de skal mødes med kunder og medarbejdere uden for de normale rammer. En god måde at arbejde med og styrke den uformelle relation. Motionscykling har kort og godt gjort sit indtog på direktionsgangen.

Mere end 20 år i dansk og international cykelsport giver et fint fundament for Tikiøb Event til at få sådanne cykelevents helt op på den store klinge.

Jeg cykler selv med som guide og er således helt tæt på afviklingen. Her på vej op af Hautacam.

Alle bliver klar
Projektet i september startede langt fra de så berømte tinder i Frankrig. Vi havde fokus på træning, teknik og jeg afviklede også flere omgange praktisk træning for kunden. Her var der tid til vejledning og tilretning, så alle inden afgang var trygge ved at cykle i felt, ligge tæt, drikke, lappe cykel, køre ned af og meget mere.

Ikke to forløb er ens og i denne omgang havde jeg i samråd med kunden fastlagt tre dage med cykling i Pyrenæerne. Vi fik det skruet sådan sammen, at det faktisk lykkedes os at cykle allerede på udrejsedagen, således at vi kunne nøjes med kun en egentlig rejsedag, nemlig hjemrejsedagen. Tre cykeldage på fire rejsedage blev det til. Særdeles effektiv og oplevelsesrig. Netop det at have fokus på tidsrammen er vigtig i projekter for erhvervslivet.

På turen cyklede vi blandt andet over de kendte stigninger Tourmalet, Hautecam, Aubisque og Solur.

Din Tour
Overvejer du selv at gå ind i et cykelevent med henblik på at arbejde med relationerne i forhold til medarbejder eller kunder, så er det væsentligt at huske at det kræver et forløb. For at sikre en perfekte oplevelse er det afgørende, at deltagerne møder op i en vis form. Niveauet er her meget afhængigt af hvilket terræn og hvor langt man ønsker at cykle med sine deltagere. Jeg rådgiver gerne omkring det optimale træningsforløb, alt efter valget af den afsluttende cykeldestination. Men netop det at der er en længere forberedelsesfase ved at bruge cykling som relationsevent er i sig selv en styrke og en klar fordel. Der findes ikke mange andre events, hvor kunderne er villige til at allokerer så meget tid over mod deres leverandører. Brug det faktum konstruktiv og udbyg forholdet til kunderne eller medarbejderne.

Eksperterne
Jeg samarbejder også med tidligere cykelrytter Rolf Sørensen omkring vores cykelevents. Jeg har stor erfaring med det eventtekniske, ligesom selve cykelafviklingen er et område hvor jeg selv kører på den store klinge. Når det kommer til træningsrådgivning og tilrettelæggelse af selve træningsforløbet kommer samarbejdet med Rolf Sørensen til sin ret, og i fællesskab kan vi tilbyde nogle af Danmarks bedst tilrettelagte cykelevents. Vi ses på landevejen.

Kundevent på to hjul – lige rundt i opløbssvinget
Ønsker du yderligere oplysninger omkring vores cykelforløb rettet mod erhvervslivet, så ring direkte til mig på 40379620. Så uddyber jeg gerne hvad vi kan, ligesom jeg lytter til dine ideer og tanker omkring et rullende kundeevent.

Venlig hilsen
Jesper Tikiøb

Imponerende og dramatisk blik fra toppen af Tourmalet. Om lidt kører vi ned i dalen igen.

Imponerende og dramatisk blik fra toppen af Tourmalet. Om lidt kører vi ned i dalen igen.