Cykel-event, motion for alvor
Jeg har siden midt december 2013 arbejdet med tilrettelæggelsen af et større cykelevent for en række erhvervsledere fra danske virksomheder. Min kunde vil gerne have et seks måneders netværksforløb, hvor der skal være fokus på den anderledes oplevelse og den unikke relation.
80 mand er der i ”feltet” og sammen skal vi nu cykle og opleve helt frem til juni, hvor projektet kulminerer med en tur til udlandet.
Cykel-event for alvor i gang

“Fronten” af feltet til indoor-cycling
Jeg er naturligvis glad for en sådan opgave, da den virkelige forener mine kompetencer til det ekstreme. Cykling har været en del af hele mit liv og siden 1993 har sporten også professionelt fyldt meget i mit arbejdsliv. Dette mixet sammen med erfaringer i tilrettelæggelse og afvikling af såvel kunde som medarbejderarrangementer siden 2000 gør at jeg føler mig glad og komfortabel i processen om denne store opgave.
Nu er der så for alvor drift i opgaven, da alle deltagerne fra Sjælland blev fysisk testet i går og i dag og her til eftermiddag startede jeg den jyske del af holdet op med en gang indoor cycling hos Mads Seier i Seier Fitness i Aarhus. Skønt at få gang i det praktiske. Nu går det slag i slag og inden længe starter vi også med at cykle ude.
Rolf & Ritter skal med på Tour

Debrief efter infomøde, Tikiøb og Ritter. Billedet er fra Pøt Mølle.
Til at hjælpe mig med at løse opgaven har jeg samlet et hold af gode navne fra mit mangeårige cykelnetværk. Blandt andet har jeg fået Dennis Ritter og Rolf Sørensen med i feltet så de kan øse ud af deres anekdoter og store erfaring.
Brug eventmarkedsføring professionelt
Alt i alt et spændende projekt er nu for alvor sat i gang og samtidig er det et godt eksempel på hvorledes man via oplevelser kan dyrke den unikke relation mellem kunde og leverandør. I et hårdt marked i dag er det vigtigt som moderne virksomhed hele tiden at se efter nye og anderledes muligheder til at rekruttere nye samt fastholde og udbygge eksisterende kunder. Det er eventmarkedsføring et godt og effektivt værktøj til. Det at være sammen med sine kunder uden for den formelle ramme skaber ofte nogle stærke og personlige relationer, som ikke mange havde regnet med da man gik i gang. Det har jeg efterhånden erfaret rigtig mange gange igennem de sidste 20 år med oplevelser til dansk erhvervsliv. Mit råd er derfor: tænk ud af boksen og se dig om efter den anderledes løsning og tilgang til at udvikle dit kunde/leverandørforhold på. Det lønner sig.
Jesper Tikiøb, marts 2014